Retooling Metaal Magazine

 Metaal Magazine  heeft een retooling ondergaan. Het blad, de website en de wekelijkse nieuwsbrief hebben een nieuwe vormgeving gekregen. Kernwoorden hierbij zijn: strakke lijnen, veel aandacht voor beeld en een nieuwe heldere kleur blauw, die ook op de nieuwe cover en in het nieuwe logo en te zien is.

Drie pijlers
Inhoudelijk is gekeken hoe het blad nog beter kan aansluiten bij de doelgroep, de metaalbewerkende en -verwerkende ondernemer. Er zijn diverse brainstormsessies geweest waarbij een persona is vastgesteld die moet helpen bij het richting geven aan de inhoud van het blad. Mede naar aanleiding van een enquête onder een aantal abonnees is een drietal pijlers vastgesteld: ondernemen, productietechniek en smart industrie.

Plezier in het vak
Daarnaast is er aandacht voor trends in de metaal en voor passie en ook plezier in het vak. Hoofdredacteur Tom van der Meer legt hier meer over uit in een video. Het nieuwe nummer is afgelopen vrijdag 9 maart verschenen, net voor de belangrijkste tweejaarlijkse Benelux-beurs TechniShow.

Bekijk het complete nummer van Metaal Magazine.