Specificaties

Richtlijnen voor HTML5-advertentiemateriaal

LET OP: Dit artikel is uitsluitend bedoeld voor het product Google Ad Manager. Dit is het bannermanagementsysteem dat Eisma gebruikt voor al haar websites. Dit artikel is niet van toepassing op andere Google-producten. Klik op de volgende links als u de… Lees verder

Mobiele banners

Met de komst van de smartphone, iPad en andere tablets, groeit het mobiele internetgebruik enorm. Om er voor te zorgen dat u uw doelgroep goed blijft bereiken met uw banners is het van belang om hiermee rekening te houden. Dit… Lees verder

Third Party Tag

Rich Media banners op basis van HTML5 banners moeten via een Third Party Tag worden aangeleverd. Een Rich Media Provider (de ‘Third Party’)  host de banner en levert een tag die wij plaatsen op onze websites. Als een bezoeker een… Lees verder

HTML5-banners

Met HTML5 zijn, net als met Flash*, geanimeerde banners te maken en video’s te tonen, maar de mogelijkheden qua lettertypen en animaties zijn momenteel nog iets beperkter. Dit hoeft echter geen belemmering te zijn om een fraaie banner te kunnen… Lees verder

Bestanden groter dan 99 kb

Voor elk type banner geldt een maximale grootte van het bestand. De ‘zwaarste’ banners mogen niet groter zijn dan 99 kb. Dit om te voorkomen dat het laden van een internetpagina met banners te lang gaat duren voor een bezoeker,… Lees verder

Sluitknop in Rich Media banners

Een sluitknop, ook wel sluitkruis genoemd, wordt gebruikt bij Rich Media banners die deels over de content of andere elementen van een pagina vallen.

Sluitknop

Print aanleverspecificaties

Voor al onze print-uitgaven gelden aanleverspecificaties voor het digitaal aanleveren van advertenties. Lees hier welke dit zijn.

HTML nieuwsbrieven en advertorials

HTML-codering voor e-mail-nieuwsbrieven en ingesloten advertorials (tekst-advertenties) is veel gecompliceerder dan voor websites. Het is van belang om de juiste HTML-codering te gebruiken.

Flash-banners

Lees hier hoe u een clickTag toevoegt aan een banner. De clickTag is een variabele van het SWF-bestand en maakt het mogelijk om bij te houden hoeveel er op een banner wordt geklikt.

Banner specificaties

Een overzicht van de meest voorkomende bannerformaten en hun technische specificatie.