15 reactiemogelijkheden offline

Reclame wordt gemaakt om kennis, houding en/of gedrag van (potentiële) klanten te beïnvloeden. De centrale vraag is: ‘Met welk actie-aanbod krijg ik de (potentiële) klant in beweging?’

De onderzoeksbureau’s &Co concepting en Trendbox onderzochten in 2010 met welk actie-aanbod je de consument (volgens de consument zelf) het beste in actie krijgt.

 

15 offline manieren om uw klanten in beweging te krijgen:

  1. Prijskorting/aanbieding
  2. Meer product voor dezelfde prijs
  3. Prijskorting zelf bepalen met bijvoorbeeld prijsstickers
  4. Gratis producten om te proberen
  5. Sparen via spaarpas bij aankoop
  6. Gratis cadeau bij aankoop
  7. Geld-terug actie
  8. Spaarzegels of waardepunten
  9. Waardebon of kortingsbon
  10. Cadeau met bijbetaling
  11. Prijs winnen via prijsvraag/wedstrijd
  12. Check unieke wincode
  13. Prijs winnen na bellen of sms-en
  14. Prijs winnen via raamposter of auto-sticker
  15. Omruilactie