Voor adverteerders is mogelijk om een update te plaatsen (het delen van een link) op de Facebook-pagina van één van onze merken. Een Facebook update is een tekstadvertentie die lijkt op redactionele content van de redactie, waarbij duidelijk wordt vermeld dat de content is geplaatst in samenwerking met de adverteerder. Hieronder vindt u de aanleverspecificaties:
Facebook update (link delen)
- Een tekst van max. 400 tekens inclusief spaties. De kop (eerste korte regel) is onderdeel van de tekst.
- Een link (URL) naar de website van de adverteerder. Deze wordt aan het einde van de tekst geplaatst.
- Een afbeelding van:
- 1200 x 900 pixels of 1200 x 630 pixels.
- Als JPG- of PNG- bestand.
- Max. 100 kb.
- Of een video. Dit kan een YouTube URL zijn, een geanimeerde GIF of een videobestand:
- Als MP4- of MOV-bestand. Of als geanimeerd GIF-bestand.
- Max. 4 GB.
- Met een resolutie van minstens 1080 x 1080 px.
- In de aanbevolen hoogte-breedteverhouding van 1:1.
Afbeeldingen in carrousel
Facebook kent ook de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen in een update te plaatsen. Dit kan met de zogenaamde Facebook Carrousel (zie voorbeeld hieronder). Dit type update is erg effectief om verschillende diensten of producten in één update te laten zien. De afbeeldingen in een carrousel (kaarten noemt Facebook dat) bestaan over het algemeen uit foto’s, maar video kan ook worden toegevoegd.
Specificaties carrousel:
- Minimaal 2 en maximaal 10 kaarten.
- Foto’s van 600 x 600 pixels. Groter mag, maar in ieder geval in een hoogte-breedteverhouding van 1:1.
- Als JPG- of PNG- bestand.
- Max. 100 kb (per foto).
- Voor video of geanimeerde GIF: zie specificaties hierboven bij ‘Facebook update’.
Taggen adverteerder
Facebook verplicht om de adverteerder te taggen in de update. Dat gebeurt zoals in de voorbeelden hierboven. Hier staat achter ‘Bit met’ of ‘Horses met’ de naam van de adverteerder en is het woord ‘Betaald’ zichtbaar achter de datum en tijd. Daarnaast staat achter de tekst de hashtag ‘#sponsoredby’.