Lezersprofiel / Wie bereikt u?
Het Schaap is het enige gespecialiseerde vakblad voor de schapenhouderij in Nederland en België. Het Schaap informeert o.a. over vaktechnische en bedrijfseconomische aspecten van de schapenhouderij, m.n. bedrijfsvoering, huisvesting, fokkerij, voeding, gezondheidszorg en markt- en prijsontwikkelingen. Het Schaap wordt gelezen door zowel professionele als hobbymatige schapenhouders.
Vakblad
- Verschijnt: 10 x per jaar
- Gedrukte oplage: 4.120 exemplaren
- Bereik: 9.400 lezers (abonnees en meelezers)
- Jaargang: 46
Website hetschaap.nl
- Aantal paginaweergaves gemiddeld per maand: 21.000
- Aantal unieke bezoekers gemiddeld per maand: 7.000
- Commerciële mogelijkheden: large rectangle, leaderboard, logolink, full banner, advertorial. Op verzoek ook floor ads en layers e.d.
Digitale nieuwsbrief
- Verschijningsfrequentie: 1 x per maand op een donderdag
- Aantal ontvangers per editie: 5.400
- Openingspercentage per editie: 48%
- Commerciële mogelijkheden: full banner, blockbuster en advertorial (maximaal 4 posities) in de reguliere nieuwsbrief of een volledig aan uw bedrijf gewijde extra nieuwsbrief (maximaal 4 x per jaar).
Het Schaap op Facebook
Het Schaap heeft een Facebookpagina, waarop ook u berichten kunt plaatsen om de volgers van Het Schaap te bereiken. Uw bericht krijgt een sponsorkenmerk en wordt op de tijdlijn van zo’n 3.000 paginalikers / volgers vertoond.
Lezersacties
In iedere decembereditie van vakblad Het Schaap staat een eindejaarspuzzel, die leveranciers van aan schapen of wol gerelateerde producten de kans geeft om in ruil voor het ter beschikking stellen van een aantal producten hun bedrijf onder de aandacht van de lezers van Het Schaap te brengen. In ruil voor een minimale productwaarde van € 100,- krijgt het bedrijf een vermelding van de bedrijfsnaam in tekst, het webadres in tekst, het bedrijfslogo als afbeelding en een foto van het product op de puzzelpagina.
Een lezersactie met een verloting van een (aantal) item(s) van slechts één prijsleverancier komt ook regelmatig voor. De te verloten prijs moet iets met schapen en/of wol te maken hebben en de waarde van de prijs moet rond de € 200,- liggen. In ruil daarvoor krijgt de prijsleverancier uitgebreide promotie van product en bedrijf via een hele pagina in het blad, een eigen online actiepagina op hetschaap.nl en minimaal ook de inzet van Facebook om te lezersactie te promoten.
In de even jaren neemt Het Schaap deel aan de Dag van het Schaap, waarbij partnerschappen met bedrijven uit de branche worden gesloten om tijdens het evenement samen leuke win- of kortingsacties te verzorgen. In de oneven jaren organiseert Het Schaap een lezersreis naar Groot Brittannië en dat biedt bedrijven in de branche de mogelijkheid om zich bij de reizigers in de kijker te spelen middels het leveren van een leuk item voor in de goodybag.
Het Schaap Live!
Samen met de experts van GD organiseert Het Schaap ieder jaar een aantal bijeenkomsten voor schapenhouders, waar per keer een aantal specifieke onderwerpen worden belicht en waarover de deelnemers hun vragen aan de experts kunnen stellen. Deze bijeenkomsten kunnen fysiek op diverse locaties zijn, maar ook online (en alsnog interactief). Deze bijeenkomsten kennen wisselende partners (o.a. Universitaire Landbouwhuisdieren Praktijk, LTO en Welkoop) en sponsoren (bijv. farmaceutische bedrijven). Ook iets voor u? Neem contact met ons op!
Overige communicatiemiddelen
De uitgever van Het Schaap helpt u ook graag om via andere kanalen uw boodschap te verkondigen en uw doelgroep te bereiken. Voorbeelden hiervan zijn het samen organiseren van een webinar (live online seminar), de productie van een product- of bedrijfsvideo voor gebruik tijdens een evenement of voor plaatsing op uw eigen website, het opzetten van een social media training voor uw werknemers en het in uw opdracht uitgeven van een sponsored magazine.