Landingspagina

Een landingspagina is de webpagina waar de bezoeker op terecht komt na een klik op een link, banner, link vanuit een e-mail/nieuwsbrief of na een zoekopdracht. Een landingspagina bepaalt het succes van uw website.

 

Wat doet een bezoeker op een goede landingspagina:

  • Koopt iets;
  • Laat zijn gegevens achter om in contact te komen met uw bedrijf;
  • Kan iets gratis downloaden;
  • Zich aanmeldt voor een nieuwsbrief;
  • Klikt om op een andere pagina in de website te komen.

 

Strategie: doel bepalen
Wilt u directe verkoop, een nieuwsbrief aanmelding, een aanvraag voor een gratis proefmonster, of het downloaden van een brochure? Het is van groot belang dat dit duidelijk is, voor het behalen van een conversie. Weet u wat u wilt bereiken met uw landingspagina’s? Bepaal dit eerst, voordat u begint met het laten maken.

 

Een aantal tips voor het gebruik van een landingspagina

  • Zorg er altijd voor dat de landingspagina overeenkomt met je huisstijl en de manier hoe uw bedrijf communiceert met de markt, dit voorkomt verwarring bij de bezoekers.
  • Gebruik echte content en foto’s. Een goede video verhoogt het conversie ratio al snel met 80%.
  • Elke pagina bevat een duidelijke call to action
  • Een landingspagina moet betrouwbaar overkomen. Vermeld de overkoepelende organisaties waar uw bedrijf bij aangesloten is door middel van de logo’s.