Petfood Magazine

Lezersprofiel / wie bereikt u?

Petfood Magazine is een vakblad over huisdiervoeding in Nederland en België. De primaire doelgroep bevindt zich voornamelijk in de branches: productie van en groothandel in (huis)diervoeding, voederingrediënten en diergezondheidsproducten, dierenartsenpraktijken en dierenspeciaalzaken.

Sinds 2016 verschijnt Petfood Magazine weer als duidelijk herkenbaar katern binnen vakblad De Molenaar, net zoals het in 2003 ook is begonnen. Hierdoor is de verspreiding enorm gegroeid en wordt het blad ook gelezen door de diervoedersector in bredere zin.

Vakblad

  • Verschijnt: 4 x per jaar (als katern van De Molenaar)
  • Gemiddelde gedrukte oplage: 1.325 exemplaren (2016)
  • Jaargang: 14

Website petfoodmagazine.nl

  • Belangrijkste elementen: nieuws uit de branche en evenementenagenda
  • Gemiddeld aantal pageviews per maand: 1.878 (2016)
  • Gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand: 978 (2016)
  • Commerciële mogelijkheden: large rectangle, leaderboard, logolink, full banner, advertorial. Op verzoek ook floor ads en layers e.d.

Digitale nieuwsbrief

  • Verschijningsfrequentie: maandelijks op een maandag
  • Gemiddeld aantal ontvangers per editie: 420 (2016)
  • Gemiddeld openingspercentage per editie: 53% (2016)
  • Commerciële mogelijkheden: full banner en advertorial (maximaal 4 posities) in de reguliere nieuwsbrief of een volledig aan uw bedrijf gewijde extra nieuwsbrief (maximaal 4 x per jaar)

Overige communicatiemiddelen

De uitgever van Petfood Magazine helpt u ook graag om via andere kanalen uw boodschap te verkondigen en uw doelgroep te bereiken. Voorbeelden hiervan zijn het samen organiseren van een webinar (live online seminar), de productie van een product- of bedrijfsvideo voor gebruik tijdens een evenement of voor plaatsing op uw eigen website, het opzetten van een social media training voor uw werknemers en het in uw opdracht uitgeven van een sponsored magazine.