Het Schaap

Lezersprofiel / Wie bereikt u?

Het Schaap is het enige gespecialiseerde vakblad voor de schapenhouderij in Nederland en België. Het Schaap informeert o.a. over vaktechnische en bedrijfseconomische aspecten van de schapenhouderij, m.n. bedrijfsvoering, huisvesting, fokkerij, voeding, gezondheidszorg en markt- en prijsontwikkelingen. Het Schaap wordt gelezen door zowel professionele als hobbymatige schapenhouders.

Vakblad

  • Verschijnt: 10 x per jaar
  • Gemiddelde gedrukte oplage: 5.691 exemplaren (2016)
  • Jaargang: 41

Website hetschaap.nl

  • Gemiddeld aantal pageviews per maand: 27.117 (2016)
  • Gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand: 6.197 (2016)
  • Commerciële mogelijkheden: large rectangle, leaderboard, logolink, full banner, advertorial. Op verzoek ook floor ads en layers e.d.

Digitale nieuwsbrief

  • Verschijningsfrequentie: 1 x per maand op een donderdag
  • Gemiddeld aantal ontvangers per editie: 3.992 (2016)
  • Gemiddeld openingspercentage per editie: 52% (2016)
  • Commerciële mogelijkheden: large rectangle, leaderboard, logolink, full banner, advertorial. Op verzoek ook floor ads en layers e.d.

Lezersacties

In iedere decembereditie van vakblad Het Schaap staat een eindejaarspuzzel, die leveranciers van aan schapen gerelateerde producten de kans geeft om in ruil voor het ter beschikking stellen van een aantal producten hun bedrijf onder de aandacht van de lezers van Het Schaap te brengen. In ruil voor een minimale productwaarde van € 100,- krijgt het bedrijf een vermelding van de bedrijfsnaam in tekst, het bedrijfslogo als afbeelding en een foto van het product op de puzzelpagina.

In de even jaren neemt Het Schaap deel aan de Dag van het Schaap, waarbij partnerschappen met bedrijven uit de branche worden gesloten om tijdens het evenement samen leuke win- of kortingsacties te verzorgen. In de oneven jaren organiseert Het Schaap een lezersreis naar het buitenland en biedt bedrijven in de branche de mogelijkheid om zich bij de reizigers in de kijker te spelen middels het leveren van een leuk item voor in de goodybag.

Overige communicatiemiddelen

De uitgever van Het Schaap helpt u ook graag om via andere kanalen uw boodschap te verkondigen en uw doelgroep te bereiken. Voorbeelden hiervan zijn het samen organiseren van een webinar (live online seminar), de productie van een product- of bedrijfsvideo voor gebruik tijdens een evenement of voor plaatsing op uw eigen website, het opzetten van een social media training voor uw werknemers en het in uw opdracht uitgeven van een sponsored magazine.