De Molenaar

Lezersprofiel / wie bereikt u?

De Molenaar is het enige Nederlandstalige vakblad voor de graanverwerkende en diervoederindustrie in Nederland en België. De doelgroep bevindt zich voornamelijk in de branches: diervoederproductie, additievenleverantie, machinebouw, grondstoffenleverantie, automatisering en transport. De gemiddelde lezer van De Molenaar is een man in een managementfunctie binnen een bedrijf van minimaal 100 werknemers.

Vakblad

  • Verschijnt: 17 x per jaar (waarvan 4 x met het katern Petfood Magazine erin)
  • Gemiddelde gedrukte oplage: 1.232 exemplaren (2016)
  • Jaargang: 120
  • Thema’s 2017: (intern) transport, alternatieven voor antibiotica, voorbeschouwing van FVG Select, eiwitten, verbouw en renovatie van fabrieken en innovaties in analyse. Tevens zal er ieder kwartaal een editie van De Molenaar verschijnen met daarin een speciaal katern over huisdiervoeding.

Website demolenaar.nl

  • Belangrijkste elementen: dagelijks nieuws uit de branche, bedrijvengids, evenementenagenda en een digitaal doorbladerbaar archief van het vakblad sinds 2008
  • Gemiddeld aantal pageviews per maand: 13.580 (2016)
  • Gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand: 4.845 (2016)
  • Commerciële mogelijkheden: button, large rectangle, leaderboard, logolink, full banner, advertorial. Op verzoek ook floor ads en layers e.d.

Digitale nieuwsbrief

  • Verschijningsfrequentie: iedere dinsdag en donderdag
  • Gemiddeld aantal ontvangers per editie: 1.516 (2016)
  • Gemiddeld openingspercentage per editie: 48% (2016)
  • Commerciële mogelijkheden: full banner en advertorial (maximaal 4 posities) in de reguliere nieuwsbrief of een volledig aan uw bedrijf gewijde extra nieuwsbrief (maximaal 4 x per jaar).

Digital newsletter in English

  • Publication frequency: monthly on a Monday, halfway the month.
  • Average number of subscribers per edition: 1,836 (2016)
  • Average opening rate per edition: 38% (2016)
  • Promotional opportunities: full banner and advertorial (with a maximum of 4 positions per newsletter) in the regular editions of the newsletter or an extra newsletter bought by and entirely dedicated to your company (limited to 4 issues per year).
  • Media kit: open here.

Overige communicatiemiddelen

De uitgever van De Molenaar helpt u ook graag om via andere kanalen uw boodschap te verkondigen en uw doelgroep te bereiken. Voorbeelden hiervan zijn het samen organiseren van een webinar (live online seminar), de productie van uw product- of bedrijfsvideo voor gebruik tijdens een evenement of voor plaatsing op uw eigen website, het opzetten van een social media training voor uw werknemers en het in uw opdracht uitgeven van een sponsored magazine.