HTML nieuwsbrieven en advertorials

HTML-codering voor e-mail-nieuwsbrieven en ingesloten Advertorials (tekst-advertenties) is veel gecompliceerder dan voor websites. Voor adverteerders is het daarom van belang dat ze bij het aanleveren van materiaal voor een Advertorial in een nieuwsbrief, de juiste HTML-codering gebruiken.

HTML e‐mailnieuwsbrieven zoals Eisma Media Groep die verstuurt, voldoen aan een aantal richtlijnen voor een optimale verzending en aflevering van nieuwsbrieven, zodat ook een optimale exposure van uw boodschap wordt gewaarborgd.

Voorwaarden en specificaties

Levert u zelf uw reclame-uiting of laat u dit doen door uw webdesigner of reclamebureau, houdt u zich dan aan de juiste voorwaarden en specificaties.

Bekijk de voorwaarden en specificaties voor HTML voor nieuwsbrieven (PDF). In dit document vindt u informatie over:

  • Tips voor goede opmaak
  • Style Sheets (CSS)
  • Background color en fonts
  • Images
  • Padding en Margins
  • Buttons
  • Formulieren
  • Scripts
  • Spamwoorden

Waarom andere HTML?

Waar voor het internet gecodeerd wordt voor bijvoorbeeld Internet Explorer, Mozilla, Firefox etc., wordt voor e-mail gebruikt gemaakt van talloze e-mail clients (Outlook, Gmail, Hotmail, Horde, Squirrel etc.) die op hun beurt de HTML-code weer op hun eigen manier renderen en weergeven. Alleen al de manier van rendering in Outlook 2002 ten opzichte van Outlook 2007 en Outlook 2010 is ingrijpend gewijzigd.

Correcte HTML zorgt voor een attractief en bruikbaar bericht dat een hogere conversierate oplevert dan ‘gewone’ tekstberichten. Slecht gecodeerde HTML levert onleesbare en niet correct functionerende nieuwsbrieven op, en erger nog, kan ertoe leiden dat onze nieuwsbrief door e-mail blocks en filters als spam worden geïnterpreteerd met alle gevolgen van dien.

Tracking links / URL’s

Het aantal clicks op een Advertorial wordt standaard door ons bijgehouden door middel van met een tracking links, ook wel tracking URL of click tracker genoemd. U kunt ook zelf een tracking link toevoegen en de clicks bijhouden. Meld dit dan vooraf bij het aanleveren van de Advertorial, zodat hiermee rekening kan worden gehouden bij de realisatie van de nieuwsbrief.