Flash-banners

FlashFlash-banners (SWF-bestanden) worden steeds vaker vervangen door Html5-banners vanwege de beperkte ondersteuning door apparaten en browsers. Daarnaast is het vanaf 2 januari 2017 niet meer toegestaan om Flash-banners te gebruiken in het Google Display Network. Dit betekent dat Eisma vanaf dat moment geen Flash-banners meer kan inboeken in het bannermanagementsysteem DoubleClick for Publischers (DFP) van Google. Het is daarom aan te bevelen om niet meer voor Flash te kiezen, maar voor HTML5of animated GIF. Mocht u tot 2 januari 2017 toch nog willen kiezen voor Flash, dan vindt u hieronder de aanleverspecificaties.

Flash-banners dienen te worden gemaakt volgens de zgn. MFFA richtlijnen (Macromedia Flash Advertising Alliance) en in ActionScript 2.0 en Flash-versie 10.1 of lager. Gebruik evt. een SWF-checker  voor het controleren van Flash-bestanden.

  • Backup gif
    Zorg bij het aanleveren van een Flash-banner tevens voor een backup gif in het formaat van de banner. Dit gif-bestand wordt getoond indien de webbrowser niet in staat is om het Flash-bestand af te spelen. Ook wordt Flash niet ondersteund door e-mailprogramma’s. Deze laten standaard de backup gif zien.
    Een backup gif heeft dezelfde afmeting als de Flash-banner en toont de gehele boodschap (tekst en beeld) in  één statische afbeelding.
  • Doorklik URL
    Vergeet niet een URL aan te leveren, waarna de banner moet doorklikken.
  • ClickTag
    De clickTag is een variabele van het SWF-bestand en maakt het mogelijk om bij te houden hoeveel er op een banner wordt geklikt. Een clickTag wordt geplaatst in een button op de bovenste laag van de banners. Lees hier meer over clickTags.
  • Third Party Tag
    Flash-banners kunnen net als Html5-banners worden gepubliceerd met behulp van een 3th Party Tag van bijvoorbeeld Weborama (voorheen Adrime). Lees meer over Third Party Tags.