Links

Een overzicht met sites die informatie bieden over nieuws, trends en onderzoeken op het gebied van online en offline marketing.

Organisaties

  • IAB (Het interactive Advertising Bureau)www.iab.nl: Het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) is de brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie. IAB houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van deze sector. Secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers.
  • Immovatorwww.immovator.nl: Het iMMovator Cross Media Network is een netwerkorganisatie die zich richt op het versterken van de crossmediasector met de nadruk op innovatie en economisch rendement. Dit gebeurt door kennisdeling, kennisvergaring en het organiseren van contactmomenten tussen bedrijven, overheden en kennisinstellingen.
  • NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) – http://www.nommedia.nl/: NOM (voorheen HOI) is verantwoordelijk voor het leveren van bereikscijfers voor dagbladen, magazines en online uitgaven in Nederland.
  • NUV (Nederlands Uitgeef Verbond)www.nuv.nl: De uitgeefbranche is continu in beweging. Het NUV-beleid signaleert ontwikkelingen op het maatschappelijke, sociaal-economische, politieke en juridische vlak. Het beleid wordt hier zoveel mogelijk op afgestemd met als doel een zo gunstig mogelijk ondernemersklimaat voor uitgevers.
  • VINEXwww.vinex.nl: Vinex (voorheen STIR) wil de objectieve standaard zijn in de markt voor internet bereikonderzoek ten behoeve van de advertentiemarkt en wil fungeren als autoriteit op dit gebied.

 

Marketing webblogs / nieuwssites

  • DutchCowboyswww.dutchcowboys.nl: Weblog over internet, Web 2.0, Social Media, Search, Social Networking, Twitter, Facebook en interactieve marketing.
  • Emerce www.emerce.nl: De laatste trends in online business, media en marketing. Met informatie over iInnovatieve marketingcases, nieuwe internetprojecten, e-commerce concepten, de belangrijkste ontwikkelingen, trends, interviews, cijfers, onderzoeken en benchmarks.
  • Frankwatchingwww.frankwatching.com: Frankwatching is een onafhankelijk online platform dat zich richt op kennisdeling rondom online trends, tips & tricks. Dat gebeurt niet alleen via de site, maar ook via Twitter, Facebook, RSS en een veelheid aan andere kanalen. Onderwerpen op Frankwatching variëren van de online aspecten van marketing, communicatie en social media tot mobiele ontwikkelingen, user experience en nieuwe media.
  • Marketingfacts – www.marketingfacts.nl: Marketingfacts.nl is een marketing weblog. Feiten en cijfers over interactieve digitale marketing worden afgewisseld met luchtige onderwerpen. Samen met de 200 bloggers informeert de redactie de bezoeker  nieuws, cases, praktische how-to’s, trends en nog veel meer op het gebied van online marketing.
  • MarketingOnlinehttp://www.marketingonline.nl/: Kennis- en inspiratiebron voor de marketingprofessional.

 

Marketing informatie